Graduate tracking – case study 3: Using data to improve the quality of a VET-program in The Netherlands

Graduate tracking – case study 3: Using data to improve the quality of a VET-program in The Netherlands

Graduate tracking – case study 3: Using data to improve the quality of a VET-program in The Netherlands 999 1003 NCP EQAVET

Graduate tracking – case study 3: Using data to improve the quality of a VET-program in The Netherlands

Het NCP EQAVET publiceert de komende tijd drie verschillende case studies, of praktijkvoorbeelden, over graduate tracking. Met deze praktijkvoorbeelden delen we kennis en ervaring van drie verschillende manieren uit Europa waarop alumni (zowel afgestudeerden en schoolverlaters) gevolgd worden. Het volgen van afgestudeerden kan inzicht geven in de kwaliteit van de kwalificaties en de programma’s die worden aangeboden in het beroepsonderwijs en tot op zekere hoogte hoe goed de programma’s aansluiten op de behoeften van de arbeidsmarkt. Graduate tracking kan voor verschillende doelen worden gebruikt, bijvoorbeeld voor:

  1. het up-to-date houden van de curricula om ervoor te zorgen dat studenten relevante vaardigheden leren voor inzetbaarheid of;
  2. het verbeteren van loopbaanbegeleiding voor huidige en toekomstige studenten. De drie praktijkvoorbeelden geven inzicht in verschillende manieren van het werken met graduate tracking, om zo geleerde lessen in kaart te brengen.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte, schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.